DariMataHatiku

DariMataHatiku

Clik!!Clik!!Clik!!!

Tuesday, November 30, 2010

Perkasakan keTUANan ISLAM




Salam semua,

Korang sihat ke? Perkembangan kesihatan aku semakin baik, jahitan appendix aku pun dah dibuka semalam, tapi saying sebab ada ‘slightly gapping’ plak kat jahitan tue..so, aku kena laaa a wat ‘daily follow up’ kat klinik berhampiran..

Baiklah, berdasarkan entri kali nie, apa korang rasa??aku bukan nak menderhaka kepada sultan Selangor tapi bagi aku masing2 ada pandangan masing2..aku berada di pihak x berkepentingan, sebab tue aku pandang benda nie dari segi lain..

Kenapa perlu bangga jadi Melayu? Sedangkan itu hanyalah identiti pinjaman sahaja..yang kekal adalah identiti ISLAM..korang x bangga jadi ISLAM??memang x dinafikan orang barat banyak mengangkat keistimewaan melayu, tanah melayu dan sebagainya berkaitan melayu..tetapi, jangan dilupa bahawa mereka sangat menyanjung ISLAM dari segala aspek..


Kata Datuk Dr. Wan Azizah untuk menghapuskan ketuanan melayu adalah benar..ini kerana, dihujung alam nie ISLAM harus diutamakan..niat beliau bukan untuk menghapuskan perlembagaan 153-hak2 istimewa orasng melayu dan bumiputera, niat beliau adalah untuk menegakkan ISLAM..cuba korang fikir saudara kita yang beragama ISLAM tapi berbangsa lain, mereka x terbela..jangan fikir ini adalah fahaman politik, ini adalah fahaman menuju jalan Allah s.w.t..

Aku bukan nak menderhaka kepada sultan Selangor, baginda ada pendapat baginda sendiri..beliau pun memang seorang ketua agama ISLAM di Selangor, tanpa beginda Selangor mungkin akan pincang..tetapi harus diingatkan, jangan memikirkan kepentingan sendiri, fikirkanlah kepentingan sejagat, kepentingan ISLAM, kepentingan UMAT ISLAM..

Satu soalan yang aku ingin tujukan kepada saudaraku yang mempertahankan ketuanan melayu..adakah identiti melayu akan diambil kira jika kita ingin ke SYURGA yang kekal selamanya??tidak bukan???identiti yang akan dihitung adalah mereka yang beragama ISLAM, amal ibadatnya, bukan mereka yang berbangsa melayu..sebab itu aku ingin tegaskan yang aku x bangga menjadi melayu, tetapi aku bangga menjadi seorang ISLAM..

2 comments:

  1. dok sembang2 pasal mlayu..ape nak bngga nye..mlayu pling miskin kt Tanah Melayu...so pe nak bngga??stupid propaganda from Utusan yg bodoh and racist umngok

    ReplyDelete
  2. agreed!!!
    hahaha, aku xkisah kalau melayu hilang kat dalam dunia, tapi jangan Islam yang hilang..

    ReplyDelete