DariMataHatiku

DariMataHatiku

Clik!!Clik!!Clik!!!

Tuesday, March 15, 2011

Disebalik kejadian Tsunami dan keceluparan Rosmah Mansor dan Berita Harian


Salam, takziah diucapkan kepada kerajaan negeri Jepun dan seluruh rakyat Jepun diatas bencana yang menimpa mereka baru-baru ini.
disebalik kejadian yang menimpa Jepun, ada pihak2 yang tampil menyampaikan simpati kepada rakyat Jepun. Tidak ketinggalan "1st lady" Malaysia iaitu rosmah mansor. tetapi, kebiadapan dan kekurangan ajar minah nie dalam mengkritik cara Jepun membangun sangat memalukan rakyat Malaysia dan harus segera memohon maaf kepada kerajaan Jepun.
kenyataan rosmah boleh dilihat disini: rosmah KURANG AJAR!
Begitu juga akhbar melayu yang turut tidak mehu terlepas mengambil kesempatan dengan memaparkan gambar Ultraman yang melarikan diri dari tsunami yang melanda Jepun. Sepatutnya akhbar yang telah bertapak lebih dari setengah abad itu seharusnya mengambarkan satu yang mampu untuk mengembalikan semngat kepada rakyat Jepun untuk kembali berdiri, bukan dengan memaparkan karikatur sedemikian.

Tsunami yang melanda Jepun seharusnya dilihat dari sudut yang positif. Disebalik kemusnahan yang menimpa Jepun, Malaysia seharusnya membantu dari segenap aspek untuk Jepun kembali ke keadaan yang asal.

No comments:

Post a Comment